De beste wensen!!

Vorig jaar om deze tijd zaten mijn vriend en ik te mijmeren op de bank over wat het nieuwe jaar ons zou brengen.

2020 zou ONS jaar worden!

Ik zou herstellen van mijn burn-out, in de zomervakantie zouden we met de kinderen naar de camping in Frankrijk gaan, misschien in het najaar nog samen een lang weekend naar vrienden in Ibiza, maar het hoogtepunt zou toch echt onze reis naar Bali worden! 

In de meivakantie zouden we 2 weken vrienden gaan bezoeken in Bali. Wat een avontuur zou dat worden. Onze eerste grote reis samen en dan ook nog zonder kinderen. We droomden er al maanden (zeg maar rustig jaren) van en nu ging het dan echt gebeuren. Ons relatie jubileum vieren aan het strand genieten van een tropische zonsondergang, heerlijk toch?!

 

Corona 

En toen kwam Corona.....

Maar als ik terug kijk, hebben wij nog steeds een goed jaar gehad!

 

Zowel mijn vriend als ik hadden nog gewoon een baan.

Mijn vriend werkt als manager op een tankstation dus die zat in een bedrijf in een essentiële sector, die heeft dus ook gewoon op locatie gewerkt. Ik werkte wel thuis.

(Misschien is dat ook wel de reden dat we het nog steeds leuk hebben en elkaar nog niet naar de keel gevlogen zijn, haha). 

We hebben kinderen in de middelbare school leeftijd die zichzelf redelijk bezig konden houden dus ook daarvan hadden wij geen extra stress en die hebben de periode van thuis scholing ook overleefd.

(respect overigens voor de thuiswerkenden met kleine kinderen, die zowel vader/moeder/werknemer/juf/meester/politieagent waren!)

 

De reis naar Bali ging uiteraard niet door, hier heb ik ook echt wel een traantje om gelaten. We keken hier al zo lang naar uit. Ik heb de teleurstelling hiervan daarom ook bewust toegelaten, doorvoeld en..toen kon het me loslaten en kon ik verder, want het leven gaat ook door.

De vakantie naar Frankrijk met de kinderen kon gelukkig wel doorgaan. Wij blij, kids blij! Even ertussenuit, zonder onnodig extra risico aangezien we in een stacaravan verbleven en dus echt ons eigen plekje hadden met voldoende afstand tot de buren.

 

Burn-out

Tussen al deze perikelen door liep ik wel nog steeds met een burn-out en probeerde ik weer op te bouwen in mijn huidige functie. Wat aan de ene kant fijn was om me weer nuttig te voelen en aan de andere kant niet meeviel.

Na een paar maanden proberen hebben we gemerkt dat het echt niet ging, ik kreeg weer een terugval. Maar door deze terugval ben ik wel tot het besef gekomen dat ik dus gewoon echt iets anders moest gaan doen. Dat ik geen energie kreeg van mijn werk. Na samen met mijn werkgever alle opties bekeken te hebben, konden we niet anders dan inzien dat het hier dan maar moest stoppen en heb ik net voor kerst mijn handtekening gezet onder de papieren die het einde van mijn dienstverband bij mijn huidige werkgever betekenen. Maar ook hier houd ik een positief gevoel aan over.

Aangezien dit gewoon de beste uitkomst is in deze situatie.

Ik heb voor mezelf gekozen, voor het eerst sinds lange tijd en dat voelt goed. Ik sluit deze periode dan ook met een goed gevoel af.

 

Dankbaarheid

Ik sluit 2020 af met dankbaarheid.

Dankbaarheid voor de liefde die ik mag ontvangen van de mensen in mijn leven en voor de liefde van mijn leven (you know who you are!).

Dankbaarheid voor de mooie nieuwe verbindingen die er tot stand komen en de nieuwe mensen die op mijn pad komen.

Dankbaarheid voor alle lessen die ik heb mogen leren.

Dankbaarheid dat mijn dierbaren nog allemaal gezond zijn.

Dankbaarheid voor de nieuwe mogelijkheden die er voor me liggen op het gebied van werk (het opbouwen van mijn eigen praktijk?!)

Dankbaarheid voor het dak dat ik boven mijn hoofd heb en dat ik voldoende te eten heb en niks te kort kom.

en eerlijk gezegd kan ik zo wel even doorgaan...

 

2021

2021 begin ik in volledige overgave...Niks hooggespannen verwachtingen. Gewoon open staan voor wat er mag ontstaan en het leven nemen zoals het komt. Go with the flow gaat mijn mantra worden komend jaar!

En dat geeft mij merk ik, in een periode waarin alles eigenlijk heel onzeker is, rust!

 

Nou ik ga nu lekker genieten van de jaarwisseling met mijn mannen! Ik wens jullie ook het allerbeste voor komend jaar en maak er een mooi en vooral liefdevol uiteinde van.

Ik hoop jullie volgend jaar in mijn eigen praktijk te mogen ont-moeten en te mogen helpen bij het vinden van diezelfde rust.

 

Dikke knuffel, Katja

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0